Datum objave: 15. 11. 2010.

Analizom devet dosadašnjih istraživanja, talijanski znanstvenici su ustanovili kako je unos kave povezan s 36 posto manjim rizikom od karcinoma usne šupljine i ždrijela, objavio je časopis Annals of Oncology.

Iako znanstvenici nisu uspjeli procijeniti koliko se točno ispijenih šalica kave dnevno povezuje s nižim rizikom od karcinoma jer su istraživanja različito kvantificirala unos kave, autori studije zaključili su kako povoljan zdravstveni učinak ostvaruje unos od oko 3 šalice dnevno.

Kava sadrži mnoge spojeve s antioksidativnim i antimutagenim djelovanjem poput klorogenske kiseline, kafestola i kaveola za koje se pokazalo da smanjuju sposobnost karcinogenih spojeva da uzrokuju genetske mutacije koje doprinose razvoju tumora.

No koncentracija korisnih tvari varira od kave do kave u ovisnosti o vrsti (arabica, robusta), načinu prženja i metodi pripreme. Primjerice, arabica sadrži više kaveola od robuste dok kafestola ima najviše u kavi pripremljenoj na skandinavski način, a najmanje u filter kavi. Po razini kafestola u kavi, turska kava je smještena negdje na sredini popisa.

Ključne riječi: kava,