Zapravo su krive TV reklame...

Datum objave: 01. 01. 2005.

Pretilost djece postaje globalni problem. Ispituju se različiti čimbenici rizika ove pojave, poduzimaju brojne preventivne mjere. Interesantno izvješće stiže od jedne neprofitne američke organizacije..

Naime, već je pokazano da su djeca, koja veliki dio vremena provode ispred televizora, češće pretila od djece koja to vrijeme utroše na druge aktivnosti. Uzrok, čini se, unatoč uvriježenom mišljenju, nije nedostatak tjelesne aktivnosti u tom periodu. Krivac su, kako se navodi u izvješću «Utjecaj medija na pretilost djece», TV reklame i drugi slični medijski oblikovatelji mijenja.

U izvješću je revidirano preko 40 studija koje su se bavile proučavanjem utjecaja medija na porast stope pretilosti kod američke djece te izdvojila rezultate koji se podudaraju u većem broju studija.

Rezultati se slažu da:

  • Postoji veza između količine vremena provedenog ispred televizora i tjelesne mase djeteta

  • Intervencije usmjerene na smanjenje količine vremena koje djeca provode ispred TV-a rezultiraju smanjenjem tjelesne mase djece u velikom broju slučajeva

  • Vrijeme potrošeno gledajući TV nije vrijeme «oduzeto» dnevnoj tjelesnoj aktivnosti

  • Izloženost djece reklamama prehrambenih proizvoda može utjecati na njihov odabir hrane
  • Istraživači naglašavaju da, iako postoji više čimbenika koji su uzrok dječje pretilosti, utjecaj medija svakako nije zanemariv. Prema njihovom mišljenju, jednako kao što negativno utječu na porast pretilosti, mediji bi, pažljivim odabirom programa mogli pozitivno utjecati na smanjenje porasta pretilosti.

    Pošalji prijatelju na email

    Komentari