Razvijena je nova grupa antioksidansa

Datum objave: 01. 01. 2005.

Internacionalni tim stručnjaka razvio je novu grupu antioksidansa koja je i do 100 puta efikasnija od vitamina E..

Znanstvenici već 20 godina pokušavaju pojačati antioksidacijska svojstva vitamina E. Tijekom tog razdoblja željela se promijeniti osnovna fenolna struktura ?-tokoferola (vitamin E), gdje je 6 ugljikovih atoma povezano u prsten na koji je vezana OH skupina. U prvoj promjeni strukture znanstvenici su vezali dušik na prsten ugljikovodika. Iako se takvim vezanjem dobiva jači antioksidans, takva molekula nije bila praktična jer na zraku nije bila stabilna.
U daljnjim nastojanjima da se na prsten veže dušik, zamijenjen je jedan atom ugljika iz samog prstena sa dušikom, te se tako dobila pirinolna struktura, koja je bila stabilnija na zraku i pokazala je 100 puta jača antioksidacijska svojstva od vitamina E.

Novo otkriveni antioksidans testiran je u in vitro uvjetima na molekulama kolesterola, a otkriveno je da štiti LDL kolesterol od oksidacije. To znači da bi mogao biti od velike koristi u borbi protiv koronarnih arterijskih bolesti.

Trenutno, znanstvenici rade na izradi pirinolne molekule, koja bi bila što sličnija vitaminu E. Također je u planu i izrada projekta, koji bi imao za cilj dobiti u vodi topljivu pirinolnu molekulu, čija bi uloga bila slična vitaminu C.
Izvor: Angewandte Chemie International Edirion, 2004