Datum objave: 27. 08. 2012.

Prema istraživanjima objavljenim u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences, čest sastojak moderne prehrane može igrati ulogu u razvoju abdominalne pretilosti, rezistencije na inzulin te dijabetesa tipa 2.

Istraživači su otkrili da kod miševa sustavno izlaganih sastojku metil-glioksalu (MG), dolazi do razvoja abdominalne pretilosti, rane inzulinske rezistancije i dijabetesa tipa 2. MG je tvar koja nastaje kao nusprodukt kuhanja hrane suhim zagrijavanjem.

U istraživanju, jedna skupina miševa je, tijekom četiri generacije, hranjena prehranom bogatom MG-om, dok je kontrolna skupina hranjena prehranom koja nije sadržavala MG. Oba načina prehrane karakterizirao je normalna unos masti i kalorija. Iznad četvrte generacije, miševi koji su unosili MG razvili su ranu rezistenciju na inzulin te su im se povećale tjelesne masnoće, dok kod kontrolne skupine slične pojave nisu uočene.

Abdominalne masne stanice miševa hranjenih MG-om stvorile su skladišta masnih stanica koje su potaknule stvaranje citokina – upalnih molekula koje narušavaju metabolizam glukoze i usporavaju razgradnju masti te rezultiraju rezistencijom inzulina te dijabetesom.