Datum objave: 12. 05. 2016.

Većina karcinoma sastoji se od mnoštva različitih tumorskih stanica među kojima su neke benigne i ne uzrokuju probleme, dok druge mogu postati agresivne i spremne na metastaziranje, odnosno, širenje na druga tkiva. No, vrlo je teško procijeniti koje će stanice postati agresivne.

U novom istraživanju objavljenom u časopisu Cancer Cell, stručnjaci sa Sveučilišta Rockefeller, ispitujući stanice metastatskih karcinoma dojke, debelog crijeva i melanoma, primijetili su da su agresivne stanice imale znatno više razine proteina PITPNC1. Zapazili su da ovaj protein ima vrlo bitnu ulogu u stanicama karcinoma koje se do drugih dijelova organizma šire krvožilnim sustavom.

Naime, kako bi stanice karcinoma dospjele do krvnih žila, moraju penetrirati kroz okolno tkivo koje im to onemogućuje, a u ovom procesu im služe specifične molekule koje djeluju poput škara koje „režu“ proteinske strukture okolnih stanica. Protein PITPNC1 vrlo je bitan u regulaciji spomenutih molekula „rezača“.

Istraživači su napomenuli kako ovo otkriće omogućuje da se agresivne stanice karcinoma otkriju u znatno ranijim fazama nego do sada, a nadaju se i da će pomoći u razvijanju novih terapeutskih metoda koje će potencijalno sniziti rizik od širenja karcinoma – primjerice, nakon kirurškog odstranjenja.

Ključne riječi: karcinom,