Vitaminoteka

Datum objave: 24. 10. 2012.

Prema studiji objavljenoj u časopisu Carcinogenesis, kurkumin može zaustaviti razvoj metastaza karcinoma prostate.

S obzirom da se kurkumin dobro podnosi, može se koristiti i u preventivnoj terapiji (profilaksa) i u terapiji pacijenata s karcinomom prostate kod koji je već došlo do razvoja metastaza (sekundarna prevencija).

Svojom studijom, njemački istraživači su željeli utvrditi koliko kurkumin može biti djelotvoran u spriječavanju metastaza kod pacijenata sa karcinomom prostate. Također su željeli utvrditi mehanizam djelovanja kurkumina.

Prvo su promatrali molekularne procese koji su abnormalni u stanicama karcinoma prostate. Karcinom prostate ima dosta zajedničkog s karcinomom dojke, naime, oba karcinoma su povezana sa latentnom ili kroničnom upalnom reakcijom. Tumorske stanice u obje vrste karcinoma proizvode citokine CXCL1 i CXCL2, koji su proinflamatorni imunomodulatori. Na mišjem modelu, istraživači su otkrili, a potom i demonstrirali, da kurkumin smanjuje ekspresiju spomenutih citokina što rezultira smanjenjem broja metastaza. Drugim riječima, zahvaljući djelovanju kurkumina, tumorske stanice stvaraju manje količine citokina koji potiču nastanak metastaza.