Ela Lučić

Datum objave: 10. 08. 2021.

Istraživači pretpostavljaju kako zdrava crijeva mogu imati pozitivan utjecaj na druge organe. Budući da znanje o sastavu mikrobiote brzo napreduje, polako se pojavljuju dokazi o povezanosti crijeva i mozga te raste interes za odnos između zdravlja crijeva i cjelokupnog zdravlja.

U drugim studijama stručnjaci su počeli ukazivati na povezanost između zdravlja crijeva i zdravlja pluća. Čak i prije pandemije, respiratorne bolesti bile su vodeći uzroci smrti i invalidnosti širom svijeta. Kronična opstruktivna plućna bolest treći je vodeći uzrok smrti u svijetu.

U kliničkim ispitivanjima utvrđeno je kako mješavina pet sojeva probiotika smanjuje simptome virusnih infekcija gornjih dišnih puteva za više od 27%.

Otkriveno je kako ova mješavina probiotika ima još veću učinkovitost kod pojedinaca starijih od 45 godina, posebno kod onih s pretilošću ili prekomjernom tjelesnom masom.

Pluća, kao i mnogi drugi dijelovi tijela, imaju svoj vlastiti različiti sastav mikrobiote, ali ne tako raznolik kao crijeva, ističu znanstvenici. S obzirom na ulogu crijeva u imunosnom odgovoru organizma, zdrava crijeva mogla bi se pokazati ključnim čimbenikom u borbi protiv infekcije pluća bilo koje vrste, predviđaju znanstvenici. Smatraju kako probiotici ne samo da bi mogli poboljšati zdravlje crijeva, već i smanjiti ozbiljnost respiratornih bolesti.

Iako je još uvijek prerano koristiti ove podatke jer nisu znanstveno potkrijepljeni, interes za povezanost zdravlja crijeva i cjelokupnog zdravlja nastavlja rasti.

Izvor: NutraIngredients