Datum objave: 17. 09. 2013.

Najnovija istraživanja sugeriraju da u ovisnosti o bakterijama u probavnom sustavu možemo postati pretili. Studija objavljena u časopisu Science istraživala je utjecaj prehrane na bakterije probavnog trakta te razvoj pretilosti na modelu miševa.

Miševi su uzgajani u sterilnoj okolini pri čemu nisu imali vlastite bakterije u probavnom sustavu. Probavne bakterije su uzete iz ljudskog modela, blizanaca, od kojih je jedan normalne tjelesne mase, a drugi pretio. Potom su bakterije presađene u probavni sustav miševa. Miševi koji su dobili bakterije pretilog blizanca postali su pretili dok je u drugih miševa došlo do suprotnog učinka.

Autori studije otkrili su da odgovor ovako uzrokovanom problemu pretilosti leži u načinu prehrane. Naime, u miševa koji su postali pretili nakon presađivanja bakterija, jednom kada je prehrana promijenjena te temeljena na voću, povrću te nezasićenim mastima došlo je do prevladavanja bakterija jednakih u miševima s normalnom tjelesnom masom. Prevladavanjem bakterija u pretilih miševa došlo je do usporavanja razvoja pretilosti, metaboličkih problema te inzulinske rezistencije.

Znanstvenici ističu kako su bakterije povezane s normalnom tjelesnom masom iz obitelji Firmicutes i Bacteroidetes što može biti ključnoza razvoj probiotika koji mogu služiti kao potencijalna terapija za prevenciju pretilosti.

Ključne riječi: probiotici,