Ela Lučić

Datum objave: 14. 10. 2021.

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Nutritional Biochemistry ukazuje na to da flavonoid kempferol može poboljšati zdravlje crijeva i spriječiti štetne promjene u sastavu crijevne mikrobiote.

Kempferol je flavonol, vrsta flavonoida, identificiran u raznim prehrambenim namirnicama, poput kelja, graha, čaja, špinata i brokule. Ranija istraživanja o kempferolu bila su usredotočena na njegova antioksidativna svojstva. U najnovijoj studiji, istraživači su imali za cilj utvrditi kakve učinke kempferol ima na životinjski model pretilosti.

U eksperimentalnoj studiji, istraživači su 22 miša u dobi od osam tjedana, podijelili u tri skupine. Jednu skupinu od 6 miševa podvrgnuli su normalnoj prehrani, dok su druge dvije skupine od 8 miševa podvrgnuli prehrani s visokim udjelom masti sa ili bez dodatka kempferola.

Rezultati su pokazali kako je kod skupine koja je bila podvrgnuta prehrani s visokim udjelom masti uz dodatak kempferola zabilježena poboljšana funkcija crijevne barijere, u usporedbi sa skupinom koja je bila podvrgnuta istoj vrsti prehrane, ali bez dodatka kempferola.

Osim toga, u skupini koja je bila podvrgnuta prehrani s visokim udjelom masti uz dodatak kempferola zabilježeno je znatno manje povećanje tjelesne mase, u usporedbi sa skupinom koja nije dobivala kempferol.

Zaključno, rezultati ukazuju na to da kempferol ima zaštitni učinak na pretilost izazvanu prehranom s visokim udjelom masti putem integrativnih odgovora koji uključuju njegova protuupalna i prebiotička svojstva. Potrebna su daljnja istraživanja kako bi se utvrdili precizni molekularni mehanizmi ovog učinka, navode autori studije.