Datum objave: 25. 08. 2011.

Da li igračke kao pokloni uz određeni prehrambeni proizvod, koje se koriste u marketinškim kampanjama, doprinose epidemiji pretilosti i dječjem zanovjetanju? Istraživači su proveli istraživanje “faktora negodovanja“ da bi spoznali kako oglašavani proizvodi, često niske nutritivne vrijednosti, uopće postaju dio prehrane djece.

Intervjuirane su 64 majke čija djeca imaju između 3 i 5 godina. i. Majke su odgovarale na pitanja u vezi kućanstva, prehrane, izloženosti reklamama, kupovini I sl. Istraživači su negodovanje svrstali u 3 grupe: dječje, manipulativno i negodovanje da se ispitaju granice. Studija je pokazala da se zanovjetanje, posebice manipulativno, povećava s godinama. 36% majki smatra ograničavanje reklama kao dobro rješenje u borbi protiv negodovanja, dok 35% majki smatra da je najbolje djeci objasniti razloge zašto nešto ne kupiti. Najmanje učinkovitom metodom se pokazalo prepuštanje.

Znanstvenici smatraju da je potrebno smanjenje oglašavanja određenih proizvoda niske nutritivne vrijednosti na komercijalnim televizijama i u drugim medijima, kako bi se smanjilo dječje zanovjetanje i problem pretilosti.

Izvor: Journal of Children and Media

Pošalji prijatelju na email

Komentari