Datum objave: 18. 03. 2008.

Uzimanje dodatnog vitamina D može kod male djece znatno smanjiti izglede za razvoj dijabetesa tipa 1, objavili su britanski znanstvenici.

Istraživači iz St. Mary's Hospital for Women and Children u Manchesteru su utvrdili kako dodatni vitamin D kod djece može za 30% smanjiti izglede da će doći do napada imunološkog sustava na stanice koje su u gušterači zadužene za proizvodnju hormona inzulina.

Stručni časopis Archives of Disease in Childhood je objavio i kako je dijabetes tipa 1 najčešći kod osoba europskog podrijetla.

Procjenjuje se da dijabetes tipa 1 ima oko 2 milijuna Europljana i stanovnika Sjeverne Amerike, te da će se broj oboljelih između 2000. i 2010. povećti za 40%.

Britanski znanstvenici napominju kako su njihove analize pokazale da je pozitivan učinak vitamina D bio izraženiji ako je njegova doza bila veća.

Već je poznato da osobe kojima je tek dijagnosticiran dijabetes tipa 1 imaju niže koncentracije vitamina D.

Također, dijabetes tipa 1 je češći u zemljama u kojima je manja izloženost sunčevim zrakama zaslužnima za proizvodnju vitamina D u organizmu - primjerice, dijete u Finskoj ima 400 puta veći rizik za dijabetes tipa 1 nego dijete u Venezueli.

Neka su istraživanja već povezala nisku razinu vitamina D s drugim autoimunim poremećajima, poput multiple skleroze i reumatoidnog artritisa.

Vjeruje se da vitamin D pomaže pri održavanju normalne funkcije imunološkog sustava te pri zaštiti stanica od kemijskih spojeva koji kotroliraju upale.

PLIVAzdravlje