Datum objave: 16. 01. 2015.

U našem organizmu postoji mala skupina gena koja upravljaju našim unutarnjim, biološkim, tzv. cirkadijskim satom, a za njih je specifično da se tijekom 24-satnog perioda naizmjenično „pale“ i „gase“. Posljedično, razine proteina za koje kodiraju ovi geni, također osciliraju tijekom dana. Budući da je poznato da na cirkadijski sat utječe sunčeva svjetlost, koja je potrebna i za sintezu vitamina D u koži, istraživači iz Meksika odlučili su ispitati potencijalan učinak vitamina D na spomenute gene.

U istraživanju je proučavana aktivnost dvaju gena „satnog mehanizma“ u ljudskim stanicama masnog tkiva.

Kada su stanice bile uronjene u krvni serum, primijećeno je da se aktivnost ispitivanih gena izmjenjuje u onom ritmu u kojem se izmjenjuje i u stanicama u organizmu. Isto je zapaženo i kod stanica koje su se nalazile u tekućoj hranjivoj podlozi s dodatkom vitamina D. Međutim, kod stanica koje su bile nacijepljene na hranjivu podlogu bez vitamina D, učinak je izostao.

Iako se ovo otkriće treba podrobnije istražiti, izgleda da vitamin D ima ulogu i u održavanju cirkadijskog ritma našeg organizma.

Izvor: World Stem Cell Summit 2014