Datum objave: 06. 02. 2009.

U novom istraživanju je utvrđeno na koji način je pomanjkanje vitamina D u kombinaciji s određenim genima povezano s povećanjem rizika za multiplu sklerozu.

Britanski i kanadski znanstvenici su otkrili kako vitamin D pomaže u kontroli funkcije gena poznatog po tome što povećava izglede za obolijevanje od multiple skleroze, objavio je stručni časopis PLoS Genetics.

Istraživači vjeruju kako uzimanje dodatnog vitamina D tijekom trudnoće i u ranoj fazi života može spriječiti multiplu sklerozu, bolest koja zbog pogrešaka imunološkog sustava rezultira gubitkom živčanih vlakana i njihove mijelinske ovojnice koja bi ih trebala štititi.

Već su ranije studije pokazale kako je pomanjkanje vitamina D, primjerice kod stanovnika sjevernoeuropskih zemalja koji su manje izloženi sunčevoj svjetlosti, povezano s većim izgledima za obolijevanje od multiple skleroze.

Novo istraživanje provedeno na University of Oxford i University of British Columbia je ukazalo na važnu ulogu genetske varijante smještene na kromosomu 6 - utvrđeno je da se proteini koje aktivira vitamin D vežu uz dio DNK u neposrednoj blizini mutacije po imenu DRB1-1501 te tako mijenjaju njezinu funkciju, paralelno s tim utječu na funkciju imunološkog sustava te smanjuju izglede za obolijevanje od multiple skleroze.

Istraživači vjeruju kako pomanjkanje vitamina D kod majki ili u još ranijoj generaciji može dovesti do promjena u ekspresiji ključnog gena kod potomstva.

PLIVAzdravlje