Maja Biličić

Datum objave: 29. 03. 2018.

Otkriveno je da vitamin D osim ojačavanja kostiju može pomoći i pri popravku mišićnih vlakana ukoliko se konzumira s ekstra djevičanskim maslinovim uljem.

Znanstvenici su 10 tjedana 28 štakora hranili uobičajenom hranom (žitaricama), hranom obogaćenom ekstra djevičanskim maslinovim uljem ili hranom s maslacem s visokim udjelom masti. Svaka grupa podijeljena je u još dvije grupe od kojih je jedna dobivala 4000 IU/kg vitamina D, a druga nije dobivala nikakav dodatak prehrani.

Rezultati istraživanja ukazali su na veći rast gustoće mišićnih vlakana kod grupe koja se hranila maslinovim uljem nego kod grupe koja se hranila uobičajenom hranom. Nadalje, porast je bio značajno veći kod onih štakora koji su uz svoju prehranu dobivali i vitamin D.

Kod štakora koji su se hranili maslacem s visokim udjelom masti i bez vitamina D znanstvenici su uočili propadanje mišićnih vlakana. Kod njih je također uočena visoka razina upalne molekule IL-1B i vrlo niska razina inzulinu sličnog faktora rasta (IGF-1), povezanog s mišićnom sintezom proteina. Kod štakora s ovakvom prehranom i uz dodatak vitamina D nije došlo do oštećenja mišićnih vlakana.

Ovo značajno istraživanje znanstvenicima je pokazalo da kombinacija vitamina D i zdravih oblika masti, kao što su one iz maslinovog ulja, mogu spriječiti propadanje mišićnih vlakana. Sarkopenija je osobito česta pojava u starijoj dobi, a dodatak vitamina D u prehrani starijim bi osobama mogao pomoći i u sprječavanju pojave staračke slabosti.

Ključne riječi: mišićna masa, vitamin D,