Vitaminoteka

Datum objave: 03. 02. 2017.

Prehrana bogata mastima može uzrokovati metabolički sindrom, odnosno skupinu rizičnih čimbenika koji u konačnici mogu dovesti do dijabetesa i bolesti srca.

Znanstvenici su nedavno otkrili da kod miševa do razvoja ovog sindroma dolazi zbog nedostatka vitamina D praćenog crijevnim problemima. Najveći uzrok metaboličkog sindroma je prehrana bogata mastima i/ili ugljikohidratima, no znanstvenici su nedavno otkrili i utjecaj nedostatka vitamina D na njegov razvoj, barem u slučaju miševa.

Uočili su da prehrana bogata mastima utječe na ravnotežu dobrih i loših bakterija u crijevima, što kod miševa uzrokuje masnu jetru i povećava razinu glukoze u krvi. Nedostatak vitamina D također nepovoljno utječe na ravnotežu crijevne mikrobiote te time doprinosi i razvoju masne jetre te metaboličkog sindroma.

Znanstvenici smatraju da visoke razine vitamine D u krvi, bilo zbog sunčanja, prehrane ili dodataka prehrani, mogu pozitivno utjecati na liječenje metaboličkog sindroma ili čak njegovo sprečavanje. Kod miševa je povećan unos vitamina D popravio njegove simptome, a ako se ovi rezultati pokažu točnima i kod ljudi, sunčanjem i konzumiranjem vitamina D u obliku dodatka prehrani mogao bi se smanjiti rizik od razvoja metaboličkog sindroma.

Izvor: Frontiers