Datum objave: 11. 04. 2016.

Prema novom istraživanju objavljenom u časopisu Nature Genetics, neuravnotežena prehrana roditelja može utjecati na povećanje rizika od razvoja pretilosti i dijabetesa kod djece, i to putem epigenetskih čimbenika koji se prenose spermijima i jajnim stanicama. Inače, epigenetski čimbenici uključuju modifikacije nasljednog materijala koje ne dovode do promjene u samim genima, ali mogu utjecati na način na koji se geni „čitaju“.

Istraživanje je bilo provedeno na miševima koji su bili hranjeni ili uobičajenom ili visokomasnom ishranom. Životinje na visokomasnoj ishrani brzo su razvile pretilost i netoleranciju glukoze, iako se genetski nisu razlikovale od druge skupine. Spermiji i jajne stanice ovih miševa potom su korišteni za stvaranje embrija koji su implantirani u zdrave surogat-majke, a na ovaj način uklonili su se mogući ometajući okolišni čimbenici.

Nova generacija miševa opet je hranjena visokomasnom ishranom, a rezultati su pokazali da su miševi čija su oba roditelja bila pretila, nakupili znatno više mase od onih čiji je samo jedan roditelj bio pretio. S druge strane, životinje čija su oba roditelja bila normalno uhranjena, pokazale su najmanje povećanje mase tijela. Sličan obrazac zamijećen je i za netoleranciju glukoze.

Ovo istraživanje tako sugerira da djeca mogu naslijediti rizik od metaboličkih bolesti epigenetski preko spolnih stanica roditelja.

Ključne riječi: debljina,