Ela Lučić

Datum objave: 16. 02. 2021.

Rezultati nove studije pokazali su kako je veći dnevni unos prehrambenih vlakana bio povezan s manjim rizikom od depresije u žena u predmenopauzi, ali ne i u žena u postmenopauzi.

U studiji je objavljeno kako više od 264 milijuna ljudi širom svijeta pati od depresije, a stanje se javlja dvostruko češće kod žena nego kod muškaraca, uglavnom zbog promjena u razinama hormona tijekom perimenopauze i menopauze. Rezultati prethodno provedenih studija već su ukazivali na dobrobiti vlakana za mentalno zdravlje.

U novom istraživanju u kojem je sudjelovalo više od 5 800 žena različitih dobnih skupina, stručnjaci su posebno pokušali istražiti povezanost između unosa prehrambenih vlakana i depresije kod žena s obzirom na status menopauze. Koristili su podatke Korejskog nacionalnog istraživanja o zdravlju i prehrani iz 2014., 2016. i 2018. godine. Ti su podaci obuhvaćali širok raspon dobi ispitanica i uključivali su žene koje su prošle prirodnu, ali i kirurški uvjetovanu menopauzu. Unos prehrambenih vlakana izračunat je na temelju dijetetičke metode 24-satnog prisjećanja, a za procjenu depresije korišteni su odgovarajući upitnici.

Rezultati su potvrdili obrnutu povezanost između unosa prehrambenih vlakana i depresije u žena u predmenopauzi nakon prilagođavanja drugih varijabli, ali nije utvrđena značajna razlika u žena u postmenopauzi.

Znanstvenici pretpostavljaju kako bi razlog tome moglo biti smanjenje razine hormona estrogena. Naime, estrogen utječe na ravnotežu crijevnih mikroorganizama u žena u predmenopauzi i postmenopauzi. Nadalje, autori studije primjećuju kako se veza između prehrambenih vlakana i depresije može djelomično objasniti interakcijama crijeva i mozga jer unos vlakana povećava broj bakterija i raznolikost crijevne mikrobiote, a pretpostavljaju kako promjene u sastavu crijeva i mikrobiote utječu na prijenos signala između živčanih stanica.

Izvor: Menopause