Prema novom kalifornijskom istraživanju objavljenom u časopisu Preventing Chronic Disease, postavljanje aparata za vodu, ponuda plastičnih čaša i poticanje njihove upotrebe u školskim kantinama može povećati unos vode učenika tijekom školske užine.
Navedeni zaključak rezultat je analize podataka prikupljenih u 12 škola u kojima je intervencija trajala po šest tjedana. U nekim školama postavljeni su aparati za hlađenje vode sa spremnikom, u drugima su postavljeni aparati za hlađenje koji se priključuju na vodovodnu mrežu, dok u dijelu škola nije učinjena nikakva intervencija, već su školarci koristili tradicionalne 'vodene fontane'.
U usporedbi sa školama u kojima su se koristile vodene fontane i nije se promoviralo njihovo korištenje, u školama u kojima su bili postavljeni aparati sa spremnikom za vodu i plastične čaše te u kojima se poticala njihova upotreba, broj učenika koji je ispijao vodu tijekom užine povećao se za čak 20 %.
Istraživanje je, dakle, pokazalo da se uvođenjem aparata za vodu može povećati unos vode kod školaraca, koji često imaju negativan stav o tradicionalnim vodenim fontanama.