Ela Lučić

Datum objave: 28. 05. 2021.

Podaci objavljeni u časopisu The Journal of Nutrition pokazali su kako unos makronutrijenata i određenih nutrijenata, poput vlakana i polifenola, može utjecati na mikrobne zajednice u majčinom mlijeku

Zanimanje za široku lepezu bioaktivnih spojeva u majčinom mlijeku povećalo se tijekom posljednjeg desetljeća. Primjerice, stručnjaci sve više istražuju potencijalne zdravstvene dobrobiti oligosaharida humanog mlijeka za dojenčad u razvoju. Majčino mlijeko također sadrži vlastitu mikrobiotu, uključujući bakterijske rodove Staphylococcus i Streptococcus spp., Veillonella, Propionibacterium, bakterije mliječne kiseline i Bifidobacterium spp. Unatoč sve većem zanimanju, trenutno postoje ograničeni podaci o tome kako prehrana majke može utjecati na sastav mikrobiote majčinog mlijeka, navode istraživači. Iz tog razloga, pokušali su razjasniti povezanost između prehrane majke i razine određenih nutrijenata tijekom trudnoće te mikrobiote majčinog mlijeka.

Istraživači su analizirali 120 uzoraka mlijeka zdravih majki i koristili upitnike za učestalost konzumacije hrane kako bi povezali prehrambene podatke sa sastavom mikrobiote majčinog mlijeka.

Rezultati su pokazali kako se prehrana majki može podijeliti u dvije skupine: prvu skupinu karakterizira visok unos biljnih proteina, vlakana i ugljikohidrata, dok drugu skupinu karakterizira visok unos životinjskih proteina i lipida. Rezultati jasno pokazuju kako je prisutnost bakterijskog roda Bifidobacterium povezana s visokim unosom polifenola, a bakterijskog roda Staphylococcus s visokim unosom ugljikohidrata.

Iako stručnjaci ne znaju dovoljno o povezanosti unosa polifenola i sastava mikrobiote majčinog mlijeka, nekoliko studija ukazuje kako prehrambeni polifenoli posjeduju prebiotička svojstva i antimikrobno djelovanje, kao i da moduliraju sastav i funkcionalnost crijevne mikrobiote. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na složenu interakciju između različitih čimbenika koji utječu na sastav mikrobiote majčinog mlijeka, zaključuju autori studije.