Ela Lučić

Datum objave: 19. 07. 2021.

Hipertenzija je najrasprostranjeniji čimbenik rizika za morbiditet i smrtnost od kardiovaskularnih bolesti koji pogađa više od 1,3 milijarde ljudi širom svijeta.

Pokazalo se kako je sastav mikrobiote crijeva važna odrednica upalnih procesa, pretilosti, dijabetesa tipa 2 i krutosti arterija, a sva navedena stanja doprinose riziku od hipertenzije.

U ovoj studiji znanstvenici su nastojali istražiti povezanost između hipertenzije i sastava mikrobiote crijeva kod 871 ispitanika. Zatim su nastojali potvrditi rezultate u neovisnoj populaciji od 448 žena.

Dobiveni podaci ukazuju na to kako je raznolikost u sastavu crijevne mikrobiote obrnuto povezana s hipertenzijom u žena.

Također, znanstvenici su specifično identificirali dva bakterijska roda koja pokazuju jasnu povezanost s hipertenzijom. To su nekultivirani bakterijski rod iz porodice Erysipelotrichaceae, čija je relativna zastupljenost bila veća u osoba s hipertenzijom, i rod Ruminiclostridium 6, čija je zastupljenost bila manja u osoba s hipertenzijom.

Životinjski modeli i studije slučaja pokazali su kako je brojnost bakterija iz porodice Erysipelotrichaceae značajno povećana u brojnim upalnim stanjima, poput sindroma iritabilnog crijeva, karcinoma debelog crijeva i reumatoidnog artritisa, što upućuje na proupalni učinak ove porodice bakterija na domaćina. Autori studije napominju kako se rezultati mogu primijeniti samo na sredovječne blizanke bjelkinje, a na temelju dobivenih podataka ne mogu se izvesti uzročno-posljedične povezanosti.

Izvor: Journal of Hypertension