Datum objave: 03. 10. 2011.

Prema rezultatima najnovije studije, oko trećina stanovnika SAD-a je pretila, dok 17% djece u dobi od 2-19 godina pati od istog problema. Imajući to na umu, pokrenuta je rasprava o ulozi igračaka, koje se dobivaju uz obroke u restoranima brze prehrane, na prehrambene navike predškolske djece.

Tako je dokazano da se na predškolsku djecu, u dobi od 2 do 5 godina, može utjecati da izabiru zdravu hranu, npr. obrok koji sadrži juhu, mješano povrće i mlijeko, ako im se uz obrok pokloni igračka, osobito ako se radi o igrački iz kolekcije koju dijete sakuplja. Dodatno, 73% roditelja se slaže s takvim pristupom, a 92% roditelja protivi se takvom pristupu kad se radi o fast food obrocima, uz koje se većinom djeci nude i besplatne igračke.

Istraživanje je pokazalo da igračka uz obrok utječe na dječju percepciju okusa hrane i na njihov izbor da li neku hranu vole ili ne.

Druga dva istraživanja, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Journal of Public Policy and Marketing, pokazala su da ako djeca znaju da će uz obrok dobiti igračku koju još nemaju u svojoj kolekciji, kod te djece će se povećati interes za taj obrok i unaprijed će obrok izabrati, bez obzira o kakvoj se hrani radi. Ako se ponude dva različita obroka (zdravi i tipični fast food) bez igračke, fast food će biti prvi izbor.

Sve navedeno zasigurno podržava ideju da prisustvo igračke uz obrok može unaprijed utjecati na dječju percepciju kakav će određena hrana imati okus i kako će je dijete prihvatiti.

Pošalji prijatelju na email

Komentari