Josip Rešetar

Datum objave: 18. 09. 2018.

Pretilost predstavlja globalni zdravstveni problem koji zahvaća preko petine stanovništva, a u čijem nastanku ulogu igraju i geni.

Do danas je pronađeno 100 gena koji su povezani s indeksom tjelesne mase (BMI) što je ujedno ukazalo na potrebu izrade personaliziranih prehrambenih preporuka.
Budući da je još uvijek nejasna biološka pozadina kojom otkriveni geni djeluju, znanstvenici sa Tehničkog fakulteta u Münchenu odlučili su pregledom literature dobiti bolji uvid u povezanost genetičkih čimbenika s ukupnim unosom kalorija, ugljikohidrata i masti.

Pregled je izdvojio 39 znanstvenih radova koji su zadovoljavali tražene uvjete. Većina radova promatrala je povezanost dvaju gena s pojavom pretilosti: gen povezan s masom masnog tkiva i pretilosti (FTO) te gen za melanokortin 4 receptor (MC4R).

Nažalost, rezultati istraživanja nisu bili u potpunosti istoznačni, odnosno u samo nekolicini radova je pokazano kako postoji poveznica između FTO gena i manjeg unosa energije kao i poveznica između MC4R gena i većeg unosa energije.

Shodno tome, prema riječima znanstvenika, još uvijek nije moguće dati personalizirane prehrambene preporuke koje se temelje na genetičkom profilu osobe.

Izvor: Advances in Nutrition