Vitaminoteka

Datum objave: 05. 12. 2016.

Upalno stanje je jedan od glavnih uzročnika srčanog udara, problema s bubrezima i drugih zdravstvenih komplikacija u osoba s dijabetesom, a prevelik unos masti dovodi do razvoja kroničnog upalnog stanja te tako potiče inzulinsku rezistenciju.

Nedavnim istraživanjem provedenom na miševima otkriveno je da, ukoliko određene imunosne stanice ne mogu proizvesti masti, miševi ne razvijaju dijabetes i upalu, čak ni kada su na visokomasnoj prehrani.

Istraživački je tim uzgojio miševe koji nisu mogli proizvesti enzim za sintezu masnih kiselina u makrofagima (imunosne stanice). Bez tog enzima, miševi posljedično ne mogu sintetizirati masne kiseline koje su dio normalnog staničnog metabolizma. Znanstvenici su kroz niz ispitivanja na staničnim kulturama i životinjskim modelima otkrili da, ukoliko makrofagi ne mogu sintetizirati masti, njihove vanjske membrane ne mogu reagirati na masti izvan stanice. Na taj je način spriječen doprinos makrofaga razvoju upalnog stanja. Međutim, onemogućavanje organizma da razvije upalno stanje nije rješenje za sprječavanje komplikacija dijabetesa jer je ono važan obrambeni mehanizam potreban za uklanjanje zaraznih patogena iz tijela te pomaže u zacjeljivanju rana.

Rezultati ovog istraživanja ukazuju na doprinos promjene koncentracije masti u staničnoj membrani u sprječavanju nastanka metastaza karcinoma i komplikacija dijabetesa. Lijekovi koji se trenutno primjenjuju za zaustavljanje aktivnosti enzima za sintezu masnih kiselina, kao i druge strategije liječenja koje se razvijaju, mogli bi spriječiti razvoj kroničnog upalnog stanja, ali bez potpunog onemogućavanja makrofagima da suzbiju infekciju.

Izvor: Nature