Josip Rešetar

Datum objave: 29. 11. 2018.

Unos kazeina prije spavanja povezan je s povećanjem potrošnje energije pri mirovanju (REE) sljedećeg jutra kod tjelesno aktivnih žena, zaključak je nedavnog istraživanja objavljenog u časopisu Nutrients.

U aktualnom, dvostruko slijepom, ukriženom istraživanju sudjelovalo je 9 ispitanica koje su minimalno 2 puta tjedno imale trening snage u posljednjih godinu dana. Ispitanice su večer prije eksperimentalnog mjerenja REE dobivale jednu od pet mogućih doza dodataka prehrani: 24 grama proteina sirutke, 48 grama proteina sirutke, 24 grama proteina kazeina, 48 grama proteina kazeina ili placebo. Eksperimentalna mjerenja su provedena pet puta budući da su sve ispitanice uzimale sve doze dodataka prehrani.

Ispitanice koje su noć prije mjerenja dobivale 48 grama proteina kazeina pokazale su najveću promjenu REE, ali su i zabilježile poboljšanje u izvedbi treninga snage.

Znanstvenici vjeruju da je poboljšanje izvedbe posljedica utjecaja kazeina na prekonoćni oporavak, dok se promjena REE prepisuje anaboličkom učinku proteina.

Nadalje, naglašava se potreba za novim istraživanjima budući da je aktualno uključilo relativno malen broj ispitanica.

Ključne riječi: kazein, tjelovježba,