Josip Rešetar

Datum objave: 16. 03. 2018.

Prehrana bogata mastima smatra se čimbenikom koji najviše doprinosi brzini širenja karcinoma prostate, zaključak je istraživanja objavljenog u časopisu Nature Genetics and Nature Communications.

U nastanku karcinoma prostate važnu ulogu imaju dva supresijska gena, PTEN i PML. Ukoliko samo prvi nije funkcionalan najčešće se razvija početni stadij karcinoma prostate, međutim ako oba nisu funkcionalna veća je mogućnost da će karcinom bili sklon širenju, odnosno metastaziranju. Dodatno, metastazirane stanice imaju sposobnost veće proizvodnje masnih komponenti, što je odlika svih stanica kojima nedostaju PTEN i PML supresijski geni.

Znanstvenici su stoga pokušali na smanjenje metastaziranog karcinoma prostate djelovati na dva načina: korištenjem lijekova koji smanjuju produkciju masti i promjenom prehrane.

U istraživanju provedenom na miševima korišteni ljekovi su rezultirali smanjenjem širenja karcinoma.

Dodatno, kada je miševima uvedena prehrana bogata mastima, miševi su češće razvijali karcinom prostate koji je metastazirao čime je dokazan utjecaj prehrane na razvoj i širenje samog karcinoma.

Zaključno, znanstvenici naglašavaju da je promjena prehrane najvažniji čimbenik na kojeg možemo utjecati kako bi smanjili rizik od razvoja agresivnog karcinoma prostate.

Ključne riječi: karcinom, muškarci, prostata,