Datum objave: 30. 05. 2012.

Neurogeneza je proces stvaranja novih živčanih stanica. Upravo bi stvaranje novih živčanih stanica u određenim dijelovima mozga, u odrasloj dobi, moglo biti odgovorno za to koliko jedemo odnosno zašto se debljamo.

Novi neuroni odnosno živčane stanice stvaraju se i u hipotalamusu, dijelu mozga odgovornom za brojne tjelesne funkcije, poput regulacije spavanja, tjelesne temperature, gladi i žeđi.

U istraživanju provedenom na miševima, znanstvenici su u određenom dijelu hipotalamusa (eminentia mediana) otkrili brzu proliferaciju tanicita, stanica odgovornih za stvaranje neurona tijekom ranog razvoja. Daljnim istraživanjem su otkrili i nove neurone.

Nakon toga hranili su miševe s masnom hranom. Kod odraslih se miševa, koji su od rođenja jeli masno, neurogeneza učetverostručila. Te su se životinje više debljale i imale više masnog tkiva od onih miševa koji su othranjeni normalnom hranom. Nakon uništavanja novonastalih neurona u spomenutom dijelu hipotalamusa (eminentia mediana) pomoću X zraka, zabilježeno je manje debljanje miševa i manje dobivanje masnog tkiva, u odnosu na miševe koji su jeli istu hranu i koji su bili više tjelesno aktivni.

To je dokaz kako ti novi neuroni imaju ključnu ulogu u regulaciji tjelesne mase, skladištenju masti u tijelu i potrošnji energije.

Upravo taj proces stvaranja novih neurona pomaže divljim životinjama kada pronađu izvor hrane, toliko rijedak u divljini, da maksimalno iskoriste njegove benefite i da si spreme rezerve. Isti mehanizam pomogao je i našim precima u preživljavanju.
Ljudi u razvijenim zemljama imaju neograničen pristup hrani, stoga spomenuta neurogeneza potiče prekomjerno debljanje i spremanje masti koja nam nije potrebna, već nam navedeni mehanizam šteti.

Navedeno je objavljeno u časopisu Nature Neuroscience.

Ključne riječi: debljina,