Datum objave: 13. 09. 2012.

Atmosfera u restoranu može potaknuti ljude na prejedanje ukoliko ih „natjera“ da što brže pojedu, no isto tako, ukoliko atmosfera restorana ljude privoli da se zadrže što dulje, moguće je da onda oni naruče neplanirani desert. Intezitet svjetlosti i buka čini se utječu na količinu pojedenoga jer utječu na vrijeme tijekom kojega će se ljudi zadržati u restoranu. Primjerice, prejako osvjetljenje i glasna metal glazba može Vas prisiliti da pojedete i pobjegnete što prije iz neugodnog ambijenta.

No, što se događa kada se u klasičnom fast-food restoranu, koji inače karakterizira jako bijelo i crveno svjetlo te preglasna muzika koji stvaraju hektičku atmoesferu, stvori ambijentalan ugođaj? Na ovo pitanje pokušali su odgovoriti istraživači Brian Wansink i Dr. Koert Van Ittersum. Oni su promjenom rasvjete, iz iritantne u ugodnu, te puštanjem instrumentalnih jazz balada, u nekoliko fast-food restorana iz lanca Hardee's fast food u Champaign Illinois, stvorili vrlo ugodan ambijent. Potom su, nasumično odabrane sudionike studije, poslali jesti ili u promijenjene ili u nepromijenjene fast-food restorane. Bilježili su količinu provedenog vremena u restoranima kao i količinu pojedene hrane te zatražili sudionike da ocijene hranu.

Istraživači su pretpostavili da će osobe koje su jele u fast-food restoranima promijenjenog, ugodnog ambijenta, konzumirati više hrane s obzirom da će se i duže zadržati u ugodnom prostoru. Međutim, rezultati su pokazali da, iako se ljudi zadržavaju duže u ugodnijim prostorima i duže tamo jedu, oni zapravo konzumiraju manje hrane nego kada se hrane u „uobičajenim“ fast-food restoranima. Također, osobe koje su jele u ugodnijim restoranima ocijenile su hranu ukusnijom u odnosu na osobe koje su jele u klasičnim fast-food restoranima. Čini se, ističu autori, da se promijenom atmosfere u restoranima može utjecati na količinu konzumacije i zadovoljstvo ponuđenom hranom.

Pošalji prijatelju na email

Komentari