Datum objave: 26. 11. 2014.

Stručnjaci i dalje razvijaju i unaprijeđuju interventne programe kojima je cilj poboljšati prehranu djece. To često uključuje osmišljavanje aktivnosti u kojima bi djeca sudjelovala, poput radionica kuhanja ili vrtlarenja, ali i odabira najpovoljnijeg broja sudionika u skupinama kako bi se postigli što bolji rezultati. No, rijetko se razmišlja o utjecaju osobnih stavova, osjećaja samoučinkovitosti i društvenih normi na prehrambeno ponašanje.

Stoga je nova meta-analiza znanstvenika iz SAD-a i Brazila okupila istraživanja 33 interventna programa poboljšanja prehrambenog ponašanja bazirana na jednoj ili više bihevioralnih teorija promjene. Ispitanici istraživanja uključenih u ovu analizu bila su djeca i adolescenti dobi 2-18 godina.

Meta-analiza je pokazala da su navedeni programi značajno utjecali samo na povećanje unosa povrća – utjecaj na unos voća nije primijećen.

Autori su zaključili kako uključenje određenih bihevioralnih teorija u programe koji promiču zdravu prehranu mogu biti korisni, no napominju da bi buduća istraživanja trebala podrobnije ispitati koji praktični zadaci i vježbe bi se mogli uklopiti u takve programe .

Izvor: Journal of Nutrition Education and Behavior

Pošalji prijatelju na email

Komentari