Tvar iz čokolade zaustavlja rak dojke

Datum objave: 18. 06. 2004.

Istraživanje hrvatske znastvenice dr. Danice Ramljak koja se u SAD bavi tumorima dojke pokazuje da polifenol zaustavlja rast tumorskih stanica..
Istraživanja dr. Ramljak koje je obavila na sveučilištu Georgetown u Washingtonu ukazala su da polifenol iz čokolade pentameric procyanidin selektivno prekida rast tumorskih stanica pri tome ne oštećujući normalne stanice dojke.
Dr. Ramljak predstavila je svoje istraživanje vodećim istraživačima za područje tumora na najprestižnijem svjetskom institutu National Institute of Health (NIH) u Bethesdi koji su njegove rezultate ocijenili izvanrednim i obećavajućim.
Rezultati dosadašnjih testiranja otvaraju mogućnost korištenja polifenola iz čokolade u sprječavanju i liječenju raka dojke u žena, a moguće i nekih drugih vrsta tumora, rekla je dr. Ramljak.
Rak dojke je među vodećim tumorima u žena u svijetu i pronalaženje novih načina njegovog suzbijanja predstavljalo bi za onkologiju veliko postignuće.
Dr. Ramljak, koja sada radi na NIH-u, je tijekom dvogodišnjeg istraživanja na staničnim linijama tumorskih i normalnih stanica dojke u laboratorijskim uvjetima utvrdila i kako polifenol zaustavlja rast tumorskih stanica dojke.
Doprinos dr. Ramljak je u tome što je prva pokazala da polifenol selektivno djeluje na tumorske stanice i otkrila molekularne mehanizme njegova djelovanja.
Ona je pokazala da polifenol iz čokolade djeluje preventivno na gen p53 koji mutira u preko 50% ljudskih tumora tako što sprječava njegove promjene koje vode nastanku tumora.
Polifenoli su tvari koje se nalaze u sastavu čokolade, vina, piva, čaja, jabuka i nekih drugih namirnica.
Medicina je već utvrdila njihova ljekovita svojstva u borbi protiv tumora, bolesti srca, nakih virusa i alergija.
Tako je nedavno utvrđeno da polifenol iz crnog vina resveratrol štiti od bolesti srca i nekih vrsta tumora.
Nakon prve faze istraživanja na stanicama uslijedit će istraživanje na miševima koji bi trebali pokazati kako polifenol funkcionira u organizmu.
Dr. Ramljak kaže da će u testovima miševima biti induciran tumor, a potom dan polifenol iz čokolade kako bi se vidjelo da li dovodi do smanjivanja tumora.
Bit će provjerene i preventivne mogućnosti polifenola tako što će se miševima davati polifenol, a potom i kemijska tvar koja izaziva tumor da bi se vidjelo da li ga sprječava.
Tek nakon toga može uslijediti i kliničko ispitivanje spasonosnih mogućnosti polifenola na ljudima.
Dr. Ramljak smatra kako bi polifenol, ukoliko se potvrdi njegova konačna upotrebljivost kod ljudi, najvjerojatnije bio korišten u "koktelu" s drugim ljekovima.
Prednost polifenola u odnosu na druge lijekove koji se danas koriste u kemoterapiji raka je u tome što nije toksičan i nema negativnih posljedica.
Istraživanje, koje bi trebalo ukupno trajati 3 do 4 godine, treba riješiti i problem doze i oblika u kojem bi se polifenol davao ljudima.

Preuzeto sa portala [url="#"] PLIVAzdravlje.hr [/url]