Ela Lučić

Datum objave: 07. 07. 2021.

Đumbir i mnogi drugi prirodni spojevi posjeduju protuupalna svojstva, što ih čini popularnim dodacima prehrani kod osoba s upalnim stanjima. Znanstvenici su prepoznali važnost spoja koji potječe iz tropskog đumbira vrste Alpinia u suzbijanju upalnih procesa.

Istraživački tim otkrio je kako spoj iz đumbira, 1'-acetoksikavikol acetat (ACA), ublažava oštećenje mitohondrija smanjenjem mitohondrijskih reaktivnih vrsta kisika (ROS, engl. Reactive Oxygen Species). To blokira aktivaciju multiproteinskog kompleksa poznatog kao nukleotid-vezujuća domena oligomerizacije. Naime, kod mnogih je upalnih stanja uočena nepravilna i kronična aktivacija ovog proteinskog kompleksa.

Tijekom uzgajanja kulture stanica imunosnog sustava iz koštane srži miša, također koristeći mišji model kolitisa, istraživači su dodali ACA spoj rastućim stanicama. Živi miševi dobivali su ispitivani spoj putem hrane. Na taj su način znanstvenici ispitivali učinke ovog spoja na proizvodnju ROS-a, izlučivanje interleukina 1 beta (IL-1β) i druge markere upale.

Rezultati su pokazali kako je kod stanica tretiranih 1'-acetoksikavikol acetatom zabilježena značajno smanjena proizvodnja IL-1β, kao i niža razina ROS-a.

Ovi in ​​vivo rezultati vrlo su obećavajući, jer ukazuju na to kako spoj 1'-acetoksikavikol acetat može djelovati terapijski kod osoba s upalnim stanjima. Zanimljivo je kako znanstvenici nisu primijetili visoku razinu smrtnosti imunosnih stanica kada su primjenjivali ACA, što znači da bi ovaj spoj mogao biti relativno siguran.

Izvor: International Immunology