Maja Biličić

Datum objave: 26. 02. 2019.

Nedavnom transplantacijom fekalne mikrobiote (FMT) otkrivena je značajna učinkovitost ovog postupka u liječenju ulceroznog kolitisa.

U istraživanju su sudjelovale 73 odrasle osobe s blago do srednje aktivnim ulceroznim kolitisom. Ispitanicima je pomoću metode kolonoskopije transplantiran placebo (njihov vlastiti uzorak stolice) ili  fekalna mikrobiota donora obrađena u anaerobnim uvjetima. Tijekom 7 dana nakon transplantacije, ispitanici su bili potvrgnuti dvama klistirima.

Glavni rezultat – remisija ulceroznog kolitisa bez steroida – postignut je u slučaju 12 od 38 ispitanika (32%) koji su primili uzorak mikrobiote donora, za razliku od samo 3 ispitanika od 35 (9%) koji su primili vlastitu.

Od spomenutih 12 ispitanika (42%), 5 ih je uspjelo zadržati remisiju tijekom 12 mjeseci.

Ovo je istraživanje jedinstveno po svojoj upotrebi obrade fekalne mikrobiote u anaerobnim uvjetima. Naime, otkriveno je da mnoge bakterije, kao što je Faecalibacterium prausnitzi, nestaju uslijed aerobne obrade, dok ostaju očuvane uslijed anaerobne obrade.

Dugoročni je cilj znanstvenika razviti terapije mikrobiotom koje će zamijeniti transplantaciju fekalne mikrobiote te koje će se uzimati u oralnom obliku i imati jednako terapijsko djelovanje.

Izvor: The Journal of the American Medical Association (JAMA)