Datum objave: 14. 10. 2009.

Međunarodna skupina znanstvenika je dokazala kako je moguće da trudničine stanice karcinoma dospiju do njezinog nerođenog djeteta.

Znanstveni časopis Proceedings of the National Academy of Sciences piše kako je u 17 zasad poznatih slučajeva zabilježeno da majka i dijete imaju identičan oblik karcinoma (najčešće leukemije ili melanoma), iako bi djetetov imunološki sustav u teoriji trebao moći blokirati zloćudnu bolest.

Novi nalazi, utemeljeni na naprednoj genetskoj tehnologiji, dokazuju kako su u promatranom slučaju u Japanu stanice leukemije otkrivene kod djeteta zaista podrijetlom od majke.

Također, pokazalo se kako je i kod djeteta i kod majke prisutan isti mutirani gen koji nije mogao biti naslijeđen, što potvrđuje da se leukemija kod djeteta nije razvila neovisno.

Dodatna analiza je razotkrila i činjenicu kako je majčinim stanicama karcinoma manjkao dio DNK ključan za specifični molekularni identitet tih stanica, što je imunološkom sustavu djeteta onemogućilo da prepozna ove stanice i na vrijeme ih napadne.

[url="http://www.plivazdravlje.hr"]PLIVAzdravlje[/url]