Stiže voće s tetovažom

Datum objave: 21. 07. 2005.

Kruška je kruška, osim kada usput sadrži i laserski kodiranu informaciju o porijeklu, vrsti i sastavu ploda. U posljednje vrijeme Amerikanci se u nekim supermarketima susreću sa “tetoviranim voćem”..
Nova laserska tehnologija koristi se kako bi se na voće i povrće ugraviralo ime, identifikacijski broj, zemlja porijekla i drugi podaci koji se moraju deklarirati. Oznake se nanose na vanjski sloj kore i vidljive su potrošačima i djelatnicima na kasi.
Ovaj sustav odobren je od strane vlade i industrije, a usmjeren je poglavito na ugađanje potrošačima. Potrošači u S.A.D.-u nezadovoljni su dosadašnjim načinom deklariranja voća u vidu naljepnica na svakom plodu. Neki nezadovoljni potrošači tvrde kako je potrebno previše vremena da bi se naljepnice odstranile, a ispod naljepnice ponekad ostaju tragovi ljepila.
Laserska tehnologija deklariranja ima znatno širu namjenu; to je način na koji proizvođači mogu identificirati i pratiti sve što populacija Amerike konzumira, i to u svrhu većeg profita, ali i sigurnosti. Naime, nakon 11. rujna, industrija se trudi razviti “tehnologiju praćenja i pronalaženja” u svrhu zaštite nabave hrane na različitim razinama distribucije. Također, od sljedeće godine, prema državnim propisima bit će potrebno deklarirati zemlju porijekla na svakom proizvodu.

Pošalji prijatelju na email

Komentari