Ela Lučić

Datum objave: 05. 06. 2020.

Prema rezultatima novog istraživanja, vitamin K sintetiziran od strane određenih vrsta bakterija u crijevima može utjecati na kvalitetu kostiju.

Znanstvenici objašnjavaju kako većina vitamina K kojeg unosimo putem hrane dolazi iz zelenog povrća, ali crijevne bakterije sintetiziraju različit oblik ovog vitamina. Taj oblik vitamina K mogao bi imati utjecaj na čvrstoću kostiju, iako to tek treba utvrditi istraživanjima.

Mnoga klinička ispitivanja vezana uz funkcije vitamina K usmjerena su na ispitivanje mineralne gustoće kostiju, ali moguća je i njegova povezanost s čvrstoćom kostiju neovisno o gustoći, ističu znanstvenici. Vitamin K je kofaktor koji je potreban za funkcioniranje pojedinih proteina.

Jedan od njih je osteokalcin, nekolageni protein koji prevladava u sastavu kostiju, a njegova sinteza ovisi o vitaminu K kojeg stvaraju osteoblasti. Jedan je od najvažnijih proteina koštanog matriksa i utječe na čvrstoću kostiju, tvoreći osjetljiv materijal poput niti unutar mineraliziranog dijela kosti.

Trenutno postoji nekoliko načina liječenja osteoporoze koji su usredotočeni na poboljšanje mineralne gustoće kostiju, međutim, za sada ne postoje terapije za poboljšanje kvalitete koštanog matriksa. Znanstvenici nastoje otkriti mogu li promjenom sastava mikrobiote crijeva utjecati na stvaranje veće količine vitamina K. To bi moglo biti korisno u pogledu poboljšanja kvalitete koštanog matriksa bez potrebe za unosom većih količina namirnica koje sadrže vitamin K ili njegova uzimanja u obliku dodatka prehrani.

Znanstvenici ističu kako će njihova daljnja istraživanja biti ključna za razvoj nove terapije povezane s mikrobiotom crijeva i njenom interakcijom s prehrambenim komponentama.

Izvor: Bone