Ela Lučić

Datum objave: 09. 09. 2021.

Prema rezultatima nove studije, uzimanje mješavine sinbiotika može obnoviti crijevnu mikrobiotu dojenčadi rođene carskim rezom, na način da njihov sastav crijevne mikrobiote nalikuje onoj u djece rođene vaginalnim putem.

U četveromjesečnoj dvostruko slijepoj studiji znanstvenici su ispitivali može li uzimanje mješavine sinbiotika, mješavine probiotika i kontrolne mješavine obnoviti mikrobiotu crijeva u dojenčadi rođene carskim rezom. Promjene u njihovoj crijevnoj mikrobioti uspoređene su s referentnom skupinom - koju su činila dojenčad rođena vaginalnim putem. Mješavina prebiotika sastojala se od dva prebiotika: kratkolančanih galaktooligosaharida i dugolančanih fruktooligosaharida, dok je mješavina sinbiotika sadržavala i prebiotike i probiotički soj Bifidobacterium breve.

U ovoj je studiji ukupno 153 dojenčadi rođene carskim rezom nasumično raspoređeno u tri skupine. Bili su izloženi intrapartalnoj antibiotskoj profilaksi, dok joj dojenčad iz referentne skupine nije bila izložena. Ovo je važno napomenuti jer su postojeće studije pokazale kako intrapartalna antibiotska profilaksa može odgoditi kolonizaciju crijeva bakterijom iz roda Bifidobacterium, koja se po broju dominantna u dojenčadi rođene vaginalnim putem. Intrapartalna antibiotska profilaksa također bi mogla povećati broj bakterija iz obitelji Enterobacteriaceae koje po broju nisu značajne kod dojenčadi rođene vaginalnim putem.

U referentnoj skupini opaženo je hipoksično i kiselo crijevno okruženje koje karakterizira obogaćivanje strogih anaeroba, točnije bakterija iz obitelji Bifidobacteriaceae i Bacteroidaceae.

Nasuprot tome, u sve dojenčadi rođene carskim rezom uočena je osiromašena mikrobiota crijeva potaknuta obogaćivanjem bakterijama iz obitelji Enterobacteriaceae. Broj bakterija iz obitelji Enterobacteriaceae bio je statistički značajno veći u kontrolnoj skupini petog dana, u usporedbi s referentnom skupinom.

Kada je dojenčad hranjena mješavinom sinbiotika, crijevna mikrobiota dojenčadi rođene carskim rezom počela je nalikovati mikrobioti djece rođene vaginalnim putem, pokazali su rezultati istraživanja. Znanstvenici ističu kako je probiotički soj koji se koristio u mješavini sinbiotika odigrao vitalnu ulogu u normalizaciji crijevne mikrobiote dojenčadi rođene carskim rezom.

Izvor: BMC Microbiology