Vitaminoteka

Datum objave: 28. 11. 2016.

Luk je namirnica niske energetske vrijednosti, a bogat je vitaminima, mineralima i antioksidansima.

Dovodi se u vezu s brojnim zdravstvenim dobrobitima, uključujući snižavanje rizika od određenih vrsta karcinoma te kao pomoć u liječenju depresije. Kao bogat izvor antioksidansa, luk pomaže u borbi protiv stvaranja slobodnih radikala koji uzrokuju karcinom. Znanstvenici na Sveučilištu Kumamoto u Japanu su u prirodnom sastojku luka, onioninu A ili ONA, potražili učinkovit način liječenja najčešćeg karcinoma jajnika – epitelijskog karcinoma jajnika (EKJ).

Nakon ispitivanja učinaka ONA na predkliničkom modelu EKJ u stanicama, uočen je usporen rast EKJ nakon što je u stanice uveden ONA. Otkriveno je i djelovanje ONA kojim se sprječava prokarcinogena aktivnost stanica nastalih iz mijeloidnih stanica. Mijeloidne stanice nastaju u koštanoj srži iz matičnih stanica. Drugim riječima, ONA podržava antikarcinogeni odgovor limfocita domaćina, a osim toga, uočeno je pojačanje učinaka antikarcinogenih lijekova djelovanjem ONA.

U narednim je istraživanjima na karcinomu jajnika miševa ONA primijenjen oralno. Rezultati su pokazali dulji životni vijek te smanjen razvoj karcinoma jajnika u miševa. U prethodnom je istraživanju ovaj tim znanstvenika otkrio da ONA zaustavlja prokarcinogenu aktivnost mijeloidnih stanica domaćina. Ovim je istraživanjem prikazan usporen razvoj karcinoma jajnika nakon zaustavljanja spomenute prokarcinogene aktivnosti. Nisu zapažene nuspojave u životinja te su potrebna daljnja ispitivanja nakon kojih bi se ONA u obliku dodatka prehrani mogao primijeniti na pacijentima.

Izvor: Scientific Reports