Datum objave: 24. 04. 2010.

Znanstvenici sa Sveučilišta John Hopkins tvrde da su otkrili na koji način resveratrol, koji se nalazi u kožici i sjemenkama crnog grožđa, štiti od oštećenja mozga nakon moždanog udara.

Metoda istraživanja uključivala je hranjenje laboratorijskih miševa umjerenom dozom resveratrola unutar 2 sata od induciranja moždanog udara kod miševa.

Otkriveno je kako su miševi hranjeni resveratrolom pretrpjeli znatno manja oštećenja mozga uslijed moždanog udara u usporedbi s miševima kojima nije davan resveratrol.

Autori objašnjavaju kako resveratrol povisuje razinu enzima hem-oksigenaze za kojeg je poznato da štiti živčane stanice u mozgu od oštećenja. U trenutku kada dođe do moždanog udara povišene razine tog enzima čine mozak spremnim na obranu. Kod miševa kojima je uklonjen taj enzim, unatoč unosu resveratrola, došlo je do odumiranja moždanih stanica. Iz toga proizlazi kako resveratrol kao antioksidans ne štiti direktno stanice od slobodnih radikala, već ih potiče da se same obrane.

Autori su naglasili kako su potrebna klinička istraživanja kojima bi se dodatno ispitao protektivni učinak resveratrola i ustanovila optimalna doza za zaštitu mozga.

Izvor: Experimental Neurology