Datum objave: 05. 09. 2013.

Znanstvenici sa sveučilišta INSEAD Business School istraživali su u više od 24 grada u Sjedinjenim Američkim Državama utjecaj poraza ragbi (rugby) momčadi za koju se navija na potrebe za brzom hranom u navijača.

Autori studije pratili su unos brze hrane svakog ponedjeljka tijekom dvije ragbi sezone pri čemu su rezultati pokazali da:
• Kada je momčad za koju navijaju izgubila, unos zasićenih masti bio je veći za 16 % od unosa koji je bio uobičajan za ostale ponedjeljke u mjesecu
• Kada je momčad za koju navijaju pobijedila, unos zasićenih masti bio je manji za 9 % od unosa koji je bio uobičajan za ostale ponedjeljke u mjesecu.

Istaknuto je kako su navijači imali bolje prehrambene navike kada momčad za koju navijaju pobjeđuje te lošije kada gube posebice kada iznenadno izgube. Nadalje, kada momčad izgubi, navijači se odlučuju za namirnice poput slatkiša ili čipsa, a kada pobjede na unos namirnica poput rajčice ili grožđa.

Znanstvenici objašnjavaju kako se navijači poistovjećuju s momčadi prilikom poraza te zbog toga metodom oponašanja posežu za „lošom“ hranom. Način na koji se može izbjeći unos brze hrane jest da se nakon poraza fokusira na pozitivne stvari koje usrećuju samog navijača.

Studija je objavljena u časopisu Psychological Science.

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: junk food,

Komentari