Ela Lučić

Datum objave: 23. 03. 2021.

Prema rezultatima randomiziranog kontroliranog ispitivanja, tromjesečna konzumacija inulina cikorije dovela je do značajnog smanjenja razine fekalnih markera upale kod pretilih osoba.

Podaci objavljeni u časopisu European Journal of Nutrition pokazuju kako je unos 16 grama prirodnog inulina dnevno rezultirao povećanjem količine bakterija iz roda Bifidobacterium, što je bilo i očekivano. Međutim, znanstvenicima je bilo posebno zanimljivo smanjenje razine kalprotektina u fecesu nakon unosa inulina. Inače, fekalni kalprotektin marker je upale crijeva.

Znanstvenici su analizirali podatke pretilih pacijenata koji su uzimali 16 grama inulina ili placeba dnevno. Svi pacijenti dobili su prehrambene savjete i zamoljeni su da ograniče unos kalorija. To je rezultiralo manjim unosom energije i proteina u objema skupinama.

Autori studije izvijestili su o povećanju broja bakterija iz roda Bifidobacterium u skupini koja je uzimala inulin, što podupire podatke prethodno provedenog većeg kohortnog istraživanja.

Važno je napomenuti kako su znanstvenici izvijestili o smanjenju razine fekalnog kalprotektina za 50% nakon tromjesečnog uzimanja inulina. Smanjenje razine fekalnog kalprotektina, koje je zabilježeno nakon uzimanja prebiotika, naglašava potencijalnu korist prebiotika u borbi protiv upalnih poremećaja u crijevima, koji se javljaju zajedno s pretilošću. Zapaženi učinak mogao bi biti povezan s promjenama u broju bakterija iz porodice Erysipelotrichaceae, zaključuju stručnjaci.

Ključne riječi: cikorija, dobre bakterije, inulin, probiotici,