Datum objave: 12. 08. 2010.

Znanstvenici sa Nestle istraživačkog instituta u Lausanni najnovijom su studijom nagovijestili kako bi konzumacija jabuka mogla biti odlična prevencija za nastanak alergijskih reakcija na hranu.

Studija provedena na životinjskom modelu najviše je proučavala reakcije na ovalbumin – protein jajeta s jakim alergenim djelovanjem.

Najčešći alergeni u hrani nalaze se u žitaricama koje sadrže gluten, u ribi i morskim plodovima, jajima, kikirikiju, soji te mijeku i mlječnim proizvodima, a broj preosjetljivih na hranu sve više raste.

Mehanizam kojim bi polifenoli iz jabuka mogli smanjiti alergijsku reakciju obuhvaća tri različita puta: jedan koji inhibira reaktivne stanice organizma da otpuštaju aktivatore upale/alergije u prisutnosti alergena, drugi kojim polifenol „maskira“ alergen vežući se za njega i onemogućavajući prepoznavanje od strane aktivacijskih stanica organizma i treći kojima polifenoli mijenjaju samu strukturu alergena smanjujući kapacitet IgE imunoglobulina koji potiče alergijske reakcije.

Izvor: Clinical & Experimental Allergy