Vitaminoteka

Datum objave: 18. 05. 2012.

Otkrivena je tvar s potencijalom liječenja karcinoma prostate. Radi se o CAPE (fenetil ester kafeične kiseline), sastojku izoliranom iz propolisa.

Propolis se stoljećima koristi kao prirodno sredstvo za liječenje brojnih poremećaja, od alergija do opekotina i karcinoma. No propolis nije zadobio povjerenje kliničke prakse zbog brojnih pitanja o njegovim učincima na stanice.

U radu objavljenom u časopisu Cancer Prevention Research znanstvenici su otkrili da je CAPE učinkovit u ranom stadiju karcinoma prostate – sprečava daljnji rast tumorskih stanica djelujući na njihov izvor prehrane. CAPE zapravo ne uništava karcinom već sprečava njegov rast.

Čak i u niskim koncentracijama, nakon primjene kroz usta, CAPE je učinkovito usporio proliferaciju stanica izoliranih iz ljudskih tumora prostate.

Primjenom tehnika proteomike, ispitivan je utjecaj CAPE na proteine koji sudjeluju u staničnim putevima uključenim u rast stanica. Pokazalo se da CAPE, primjenjen u koncentracijama koje suprimiraju rast tumorskih stanica, blokira aktivnost proteina u dva stanična puta, važna za osjetljivost tumorskih stanica na izvore prehrane koji im služe za rast.
Potrebna su daljnja klinička ispitivanja, ali otkriveni podaci su obećavajući.