Datum objave: 02. 11. 2016.

Nedavno je objavljeno istraživanje u kojem je pronađena povezanost između raznolikosti crijevne mikrobiote i razine visceralne masti te novi dokazi o mogućem utjecaju genetike na pretilost. Visceralna mast je vrsta masnog tkiva koja se pohranjuje u trbušnoj šupljini u blizini važnih unutarnjih organa te je povezana s višim rizikom od metaboličkih bolesti poput kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa.

Za proučavanje blizanaca iz kohortne skupine TwinsUK upotrijebljeni su podaci o njihovim uzorcima stolice, a uzorci su prikupljeni u sklopu godišnjeg istraživanja s ciljem izdvajanja DNA informacije o fekalnim mikroorganizmima. Spomenuti podaci su uspoređeni sa šest mjera pretilosti uključujući BMI i omjere tjelesne masti gornjeg i donjeg dijela tijela, a najsnažnija povezanost pronađena je za visceralnu mast, odnosno, primijećeno je kako ispitanici s većom raznolikošću fekalne mikrobiote općenito imaju nižu razinu visceralne masti.

Dok ovo istraživanje u prvi plan stavlja gene odgovorne za povezanost mikrobiote i visceralne masti, potrebna su daljnja istraživanja kojima bi se objasnio specifičan utjecaj spomenutih gena.

Ovo je istraživanje opservacijske prirode te nije moguće precizno objasniti kako bakterijske zajednice u crijevu mogu utjecati na pohranu masti u tijelu niti je li za porast tjelesne mase zaslužan drugačiji mehanizam. Nedostaci ovog istraživanja su kohortna skupina koju čine pretežno žene, izostavljeno promatranje međudjelovanja prehrane i mikrobiote te nemogućnost određivanja uzročno -posljedične veze.

Izvor: Genome Biology