Datum objave: 18. 06. 2014.

Prema rezultatima novog istraživanja objavljenog u časopisu Cell Stem Cell, produženi ciklusi gladovanja – od 2 do 4 dana - ne samo da štite od toksišnih nuspojava kemoterapjie već mogu djelovati kao okidač za regeneraciju stanica imunološkog sustava te čišćenje starih i oštećenih stanica.

Ovo je prva studija koja ukazuje na prirodnu intervenciju usmjerenu ka regeneraciji organa ili sustava preko matičnih stanica.

Autori studije vjeruju kako njihove spoznaje mogu koristiti osobama sa oštećenim imunološkim sustavom, primjerice osobama koje primaju kemoterapiju. Također, korist mogu imati i starije osobe čiji imunološki sustav slabi usljed starenja, čime postaju ranjiviji na razvoj raznih bolesti.

Prema istraživačima, produženim gladovanjem matične stanice se prevode iz stanja mirovanja u aktivno stanje samo-obnove. Rezultati eksperimenata na miševima i ljudima pokazali su kako duži periodi gladovanja značajno snizuju razine bijelih krvnih zrnaca. Kod miševa, produženo gladovanje – opetovani ciklusi od 2-4 dana bez hrane, tijekom 6 mjeseci rezultirali su uništavanjem starih i oštećenih stanica te regeneracijom novih.

Manji klinički pokus u kojemu su sudjelovali pacijenti oboljeli od karcinima pokazali su da je trodnevno gladovanje, neposredno prije kemoterapije, smanjilo toksični učinak kemoterapije. I dok kemoterapija s jedne strane spašava živote brojnim oboljelima, s druge strane čini značajnu štetu imunološkom sustavu, pa ovi rezultati uistinu zvuče optimistično.

Ipak, u međuvremenu, nema preporuka za ljude da sami isprobaju ovakvo djelovanje produženog gladovanja – ono bi se trebalo provoditi izričito pod nadzorom liječnika.