Ela Lučić

Datum objave: 25. 05. 2021.

Prema rezultatima nove studije, probiotički soj Bacillus subtilis DE111 nudi imunomodulatorne dobrobiti putem protuupalnog i supresivnog djelovanja na urođene i adaptivne tipove stanica.

Nekoliko ispitivanja in vitro i na životinjskim modelima ukazala su kako bakterijski soj B. subtilis može modulirati imunosni sustav sluznice sintezom antimikrobnih peptida, egzopolisaharida i molekula osjetljivih na kvorum, kao i povoljnim modifikacijama sastava crijevne mikrobiote. U starijih pacijenata također je utvrđeno da povremeno uzimanje probiotičkog soja B. subtilis CU1 u obliku dodatka prehrani povećava razinu sekretornih IgA protutijela u stolici i slini.

Znanstvenici su proveli dvostruko slijepu studiju, kontroliranu placebom, u kojoj su sudjelovale 44 zdrave odrasle osobe u dobi od 20 do 62 godine. Ispitanici su svakodnevno uzimali probiotički soj B. subtilis DE111 (1 milijarda CFU) u obliku dodatka prehrani ili placebo tijekom četiri tjedna. Ispitivali su se parametri poput koncentracije perifernih mononuklearnih stanica krvi (engl. Peripheral Blood Mononuclear Cells, PBMC) na bazalnoj razini prije i poslije studije, te kao odgovor na stimulaciju bakterijskim lipopolisaharidom. On potiče neutrofile, makrofage i druge urođene imunosne stanice da oslobađaju proupalne citokine.

Autori studije otkrili su imunomodulatorne i protuupalne učinke na nekoliko podskupina T-stanica nakon samo četiri tjedna uzimanja probiotičkog soja Bacillus subtilis DE111.

Također, primijećeno je smanjenje vrsta imunih stanica unutar bazalnog stanja. Smanjenje sinteze ovih tipova stanica u cirkulaciji može ukazivati na cjelokupno protuupalno stanje koje se uočava smanjenjem perifernog mehanizma nadzora i tipova efektorskih stanica, navode znanstvenici.

Drugi predloženi mehanizam ukazuje na to kako je uzimanje probiotičkog soja Bacillus subtilis DE111 poboljšalo funkciju crijevne barijere rezultirajući smanjenjem razine bakterijskih lipopolisaharida u krvi, što pridonosi smanjenju upale.

Zaključno, ova studija pokazuje kako uzimanje probiotičkog soja B. subtilis DE111 modulira imunosni sustav domaćina protuupalnim i supresivnim djelovanjem na urođene i adaptivne tipove stanica imunosnog sustava.

Izvor: International Journal of Molecular Sciences