Lora Štrbac

Datum objave: 15. 02. 2024.

U posljednje vrijeme, sve veći interes usmjeren je prema istraživanju veze između crijevnog mikrobioma i sportske izvedbe te potencijalna poboljšanja crijevne mikrobiote pomoću pre- i probiotika radi poboljšanja učinkovitosti.

Nedavni pregled istraživanja crijevnog mikrobioma među atletičarima otkrio je da je većina istraživanja u ovom području provedena tek nedavno, počevši od 2014. godine studijom o ragbijašima u Irskoj. Od tada je provedeno deset istraživanja među sportašima, od kojih je sedam objavljeno u posljednje dvije godine. Ispitanici su uključivali ragbijaše, profesionalne bicikliste, elitne trkače na daljinu, natjecateljske hodače i olimpijske veslače. Rezultati ovih studija jasno ukazuju na izuzetnu raznolikost crijevnog mikrobioma vrhunskih sportaša s brojnim bakterijskim vrstama koje podržavaju opće zdravlje.

U nedavno provedenoj studiji sa sjedištem u Tajvanu, znanstvenici su proveli dvostruko slijepo istraživanje kako bi proučili učinke probiotika Lactobacillus plantarum PS128 na umor mišića nakon polumaratona. U istraživanju je sudjelovalo 16 sudionika koji su nasumično podijeljeni u dvije skupine jedna skupina je tijekom četiri tjedna uzimala probiotik L. plantarum PS128, dok je druga koristila placebo. Nakon tog razdoblja, uslijedilo je tromjesečno razdoblje pauze u uzimanju probiotika, a zatim su sudionici prebačeni u drugu skupinu na dodatna četiri tjedna, uključujući još jedan maraton. Ovaj pristup omogućuje detaljno ispitivanje utjecaja probiotika na umor mišića tijekom fizički zahtjevnih aktivnosti poput polumaratona.

Rezultati istraživanja pokazali su da je svakodnevno uzimanje probiotika Lactobacillus plantarum PS128 smanjilo umor mišića i poboljšao oporavak nakon polumaratona.

Stoga, istraživači preporučuju da rekreativni trkači razmotre uzimanje dodataka probiotika Lactobacillus plantarum PS128 kao potencijalnu strategiju za ublažavanje umora mišića nakon treninga.

Izvor: Frontiers in Physiology