Ružica Vukadin

Datum objave: 26. 11. 2021.

Prema novom istraživanju, dobre bakterije u obliku dodataka prehrani smanjuju mučnine, povraćanje i zatvor za vrijeme trudnoće te na taj način poboljšavaju kvalitetu života trudnica.

Mučnine, nadutost, zatvor, želučana nervoza i umor samo su neki od simptoma koji se javljaju za vrijeme trudnoće. Ipak, najčešći problemi su mučnine i povraćanje koji se javljaju kod čak 85% trudnica. Razlog tome može biti povećana razina hormona estrogena i progesterona za vrijeme trudnoće koja mijenja sastav crijevnog mikrobioma.

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati hipotezu o tome da probiotici mijenjaju crijevnu mikrobiotu te tako utječu na zdravlje gastrointestinalog sustava za vrijeme rane trudnoće.

Istraživanje je trajalo 16 dana, a sudjelovale su 32 trudnice. Istraživanje je bilo podijeljeno u dva ista ciklusa. Ciklus se sastojao od šest dana za vrijeme kojih su trudnice uzimale dobre bakterije u obliku dodataka prehrani te dva dana kada probiotike uopće nisu unosile. Probiotici koji su se koristili u ovom istraživanju uključivali su bakterije L. plantarum 299v, L. bulgaricus Lb – 87, L. paracasei DSM 13434, L. plantarum DSM 15312, L. salivarius Ls – 33, L. brevis Lbr – 35, L. acidophilus La – 14, B. lactis BI – 04, L. paracasei Lpc – 37 i L. casei Lc- 11.

Ispitanicama je ispitana učestalost pojave mučnina i povraćanja putem odgovarajućeg upitnika, a analizom uzorka stolice ispitani su biomarkeri koji su povezani s pojavom mučnina i povraćanja: razina vitamina E, prisutnost bakterije A. municiphila te broj gena hidrogenaze žučne kiseline (BSH).

Rezultati istraživanja pokazali kako probiotici povećavaju razine vitamina E i bakterija koje stvaraju BSH (eng. BSH – generating bacteria) za vrijeme trudnoće, a smanjuju razinu bakterija Akkermansia i A. muciniphiila što zajedno uzrokuje smanjenu pojavu mučnina i povraćanja.

Bakterije Akkermansia i A. muciniphilla koriste sluz kao glavni izvor energije. Ukoliko je kod osobe narušena normalna pokretljivost crijeva dolazi do pretjeranog nakupljanja sluzi, a time i bakterija Akkermansia i A. muciniphilla koje razgrađuju taj suvišak. Bakterije koje stvaraju BSH potiču stvaranje žučnih kiselina putem signalnog puta čime se poboljšava rad probavnog sustava.

Autori ove studije kažu kako bi upravo regulacija signalnog puta žučnih kiselina mogla biti objašnjenje za povoljne učinke probiotika na gastrointestinalni sustav za vrijeme rane trudnoće.