Petra Vlak

Datum objave: 18. 09. 2019.

Objavljeno istraživanje u uglednom časopisu European Journal of Nutrition, pokazalo je kako višesojni probiotički pripravci mogu utjecati na promjene ponašanja u zdravih pojedinaca.

Ova studija novijeg datuma tako potvrđuje teoriju kako su crijeva naš „drugi mozak“, odnosno povezanost crijevne mikrobiote i mozga.

Uzimanje višesojnog probiotičkog pripravka tijekom četiri tjedna značajno je utjecalo na funkcije i povezanost različitih regija mozga, što govori kako probiotičke bakterije mogu utjecati na kognitivne, ali i emocionalne procese.

Istraživanje je provedeno na Sveučilištu u Grazu, gdje su znanstvenici koristili probiotički pripravak koji je sadržavao 9 bakterijskih sojeva uključujući Lactobacillus casei, L. acidophilus, L. paracasei, Bifidobacterium lactis, L. salivarius, Lactococcus lactis, B. lactis, L. plantarum i B. bifidum.

Zanimljivi rezultati istraživanja doprinose rastućem broju znanstvenih dokaza koji potvrđuju kako prisutnost bakterija u našem probavnom sustavu djeluje na naš mozak. Ostavlja se prostor za detaljnija buduća istraživanja koja će povezati određene bakterijske sojeve sa zadaćama skrivenih regija našeg mozga.

Izvor: European Journal of Nutrition