Ela Lučić

Datum objave: 17. 09. 2020.

Na temelju dosadašnjih rezultata, znanstvenici vjeruju kako probiotički soj L. plantarum PS128 modulacijom sastava mikrobiote smanjuje oksidativni stres i upalne procese te poboljšava radnu snagu pri vježbama visokog intenziteta.

Tajvanski znanstvenici su u studiju uključili 20 triatlonaca koji redovito treniraju zadnjih 5 godina. Nasumično su im dodijelili uzimanje probiotika L. plantarum PS128 u dozi od 30 milijardi CFU dnevno ili placeba tijekom četiri tjedna, a ispitanici su nastavili redovito trenirati.

Iako nisu uočene razlike između skupina u maksimalnom primitku kisika (VO2max) i sastavu tijela, kod triatlonaca koji su uzimali probiotik zabilježeno je značajno povećanje izdržljivosti.

Uz to, probiotik je smanjio raznolikost mikrobiote crijeva, uz relativno smanjenje broja bakterija iz rodova Anaerotruncus, Caproiciproducens, Coprobacillus, Desulfovibrio, Dielma, Family_XIII, Holdemania i Oxalobacter. S druge strane, zabilježeni su porasti broja bakterija iz rodova Akkermansia, Bifidobacterium, Butyricimonas i Lactobacillus. Nadalje, zabilježene su značajno više razine kratkolančanih masnih kiselina, točnije acetata, propionata i butirata u skupini koja je uzimala probiotik, u usporedbi s placebo skupinom. To bi mogao biti rezultat modulacije sastava pridružene mikrobiote, naveli su znanstvenici. Smatraju kako bi triatlonci mogli potencijalno koristiti probiotički soj L. plantarum PS128 u svrhu održavanja fiziološke homeostaze i zdravlja probavnog sustava tijekom treninga izdržljivosti putem funkcionalne modulacije sastava mikrobiote.

Međutim, prisutna su i određenja ograničenja studije. Poznato je kako su tjelovježba i prehrana glavni čimbenici koji utječu na sastav mikrobiote crijeva, a prehrana triatlonaca pratila se samo tijekom četverotjednog istraživanja. Iz tog razloga, trenutno nije moguće povezati promjene u sportskim izvedbama sa specifičnim promjenama u sastavu mikrobiote crijeva i kvantificirati te odnose. Iz tog razloga nameću se pitanja: koje su minimalne potrebne promjene u sastavu crijevne mikrobiote kako bi se uočio pozitivan utjecaj na sportsku izvedbu te koji je raspon promjene u sportskoj izvedbi optimalan?