Datum objave: 04. 09. 2014.

Skupina norveških znanstvenika predstavila je rezultate svojih istraživanja koji daju bolji uvid u povezanost prekomjernog prehrambenog unosa i ozbiljnih bolesti poput srčanog i moždanog udara, karcinoma i kroničnih upalnih bolesti.

Pothranjenost i nedostatan unos hrane smanjuju imunosni odgovor, što dovodi do povećanog rizika od infekcija. S druge strane, prekomjeran unos hrane povećava odgovor imunološkog sustava te u organizmu uzrokuje pretjeranu upalu koja može dovesti do mnogih kroničnih oboljenja. Norveški istraživači smatraju da upala može biti rezultat prekomjernog nakupljanja masnih kiselina u stanicama koje uzrokuje kronično opterećenje mitohondrija (u njima se masne kiseline pretvaraju u energiju), a posljedično tome i nakupljanje suptilnih oksidativnih oštećenja.

U svom istraživačkom radu otkrili su specifični enzim za kojeg pretpostavljaju da izaziva upalne reakcije te da na njegovu razinu utječe prejedanje. U istraživanjima na miševima, ispitali su utjecaj povećanja razine ovog enzima te su primijetili da povećava nakupljanje plaka u arterijama i stoga povećava rizik od moždanog udara.

Teoriju o povezanosti prekomjernog prehrambenog unosa i povećanog upalnog odgovora dodatno su potkrijepili i rezultatima istraživanja učinka odsutnosti inflamasoma na organizam miševa. Inače, inflamasomi sudjeluju u unutarstaničnom obrambenom sustavu te se njihova razina povećava uslijed povećanja razine masnih kiselina u stanici. Otkrili su da miševi bez inflamasoma bolje podnose srčane udare.

Autori studije ističu da bi njihova nova otkrića mogla pomoći objasniti proces transformacije normalnih stanica u karcinogene.

Izvor: Apollon Research Magazine, University of Oslo