Maja Biličić

Datum objave: 23. 05. 2019.

Neadekvatna prehrana može dovesti do razvoja bolesti oka koje posljedično mogu rezultirati gubitkom vida, otkriveno je novim istraživanjem koje upućuje na mogući novi oblik liječenja putem kojeg će se stanice moći spasiti prije pojave bolesti.

Budući da znanstvenici još ne znaju kako nepravilna prehrana povećava vjerojatnost makularne degeneracije povezane s dobi (AMD), odlučili su analizirati kako aktivacija puteva koju uzrokuje takva prehrana utječe na RPE stanice.

Oštećenje RPE stanica javlja se s početkom makularne degeneracije i dovodi do gubitka fotoreceptora u oku, stanica u mrežnici koje reagiraju na svijetlo, što u konačnici dovodi do gubitka cjelokupnog vida.

Istraživanje je pokazalo da do oštećenja stanica pigmentnog epitela mrežnice (RPE) u oku dolazi zbog prehrane bogate mastima i kolesterolom.

Znanstvenici su otkrili da zdrave RPE stanice puno fleksibilnije odgovaraju na promjene uvjeta u oku s dobi, no nepravilna prehrana može poremetiti proces razgradnje u stanicama. Međutim, istraživanjem je također utvrđeno da su neki lizosomi ostali neoštećeni, što upućuje na mogućnost novog načina spašavanja oštećenih stanica te sprječavanja trajnog gubitka vida.

Sljedeći je korak znanstvenika otkriti može li se spomenuto oštećenje izliječiti poboljšanjem prehrane te mogu li se oštećenje RPE stanice spasiti.

Izvor: Molecular Nutrition & Food Research